Pilies gatve svajingai pasivaþinėti iðsiruoðusiems dviratininkams dar bent
mėnesį teks pamirðti apie savo teises ir elgtis kaip eiliniams eismo dalyviams –
glaustis kuo arčiau deðiniojo ðaligatvio.
Kodėl? Todėl, kad gatvėje visiðkai iðsitrynė baltos juostos, þyminčios
dviratininkams vaþiuoti skirtą zoną. Į iðblukusį ir plika akimi nematomą
dviračių taką jau seniai nebekreipia dėmesio nei turistai, nei vietiniai
gyventojai.
Policijos pareigūnų teigimu, Pilies gatvėje įvykus
dviračio ir pėsčiojo susidūrimui, padėties ðeimininku būtų pėstysis, mat nesant
specialių þenklų, iðblukus juostoms, gatvėje prioritetas suteikiamas
pėstiesiems.
Sostinėje gyvenantis Lietuvos dviratininkų
bendrijos atstovas Frankas Wurftas pabrėþė, kad dabar nelabai aiðku, ar Pilies
gatve ið viso galima vaþiuoti dviračiu, nes dviratininkams skirtą zoną þymėjusių
linijų beveik nesimato.
Savivaldybės Miesto ūkio departamento Eismo
organizavimo skyriaus Eismo valdymo poskyrio vedėjas Vidutis Cemnolonskis
„15min“ þadėjo, kad Pilies gatvėje iðblukusi juosta turėtų būti atnaujinta
birþelio mėnesį, kai labiau įðils gatvė. „Pavėsyje akmenys nėra įðilę, drėg-mė
neiðgaravusi ir bet kokie daþymo darbai neduotų efektyvios naudos – þenklinimas
vėl iðsitrintų“, - sakė savivaldybės atstovas.
Anot V.Cemnolonskio, vietomis neįþiūrima dviračių
tako juosta nereiðkia, kad dviratininkams vaþiuoti Pilies gatve draudþiama,
tiesiog jie turi laikytis deðiniosios gatvės pusės. Lietuvos dviratininkų
bendrijos atstovų teigimu, į dviratininkų teises retai atsiþvelgia tiek
pėstieji, tiek vairuotojai, o kai kurie dviračių takai þymimi daugiau „dėl
akių“, o ne dėl naudos.
Dviratininkų bendrijos pirmininko kauniečio Lino
Vainiaus teigimu, Pilies gatvė Vilniuje, kaip ir Laisvės alėja Kaune,
intensyvaus pėsčiųjų eismo teritorijos ir dviratininkams skirtų zonų þymėjimas
kol kas nevaidina ypatingo vaidmens.
„Dviratininkų srautai nėra dideli ir specialūs
takai ðiose gatvėse, tiesą sakant, neduoda apčiuopiamos naudos - pėstieji retai
juos pastebi“, - „15min“ sakė L.Vainius. Anot jo, vaikðtinėjantys þmonės į
dviratininkams skirtas juostas daþnai nekreipia jokio dėmesio ir vaikðto lyg
bėgiais.
„Tačiau situacija pamaþu keičiasi ir formuojasi
įpročiai gerbti mūsų teises“, - teigiamus pokyčius visgi įþvelgė L.Vainius.
Savivaldybės atstovai pripaþįsta, kad kai kurios
dviratininkų zonas skiriančios juostos įrengtos tik tam, kad pėstieji įprastų
prie tokio þenklinimo. „Ðios juostos - agitacinio pobūdþio. Pėstieji turi
įprasti prie ðalia jų vaþiuojančių dviratininkų ir neturėtų jiems trukdyti“, -
sakė Miesto ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus Eismo valdymo poskyrio
vedėjas V.Cemnolonskis.
Sostinės policijos pareigūnų tvirtinimu, kol kas
nepasitaikė atvejų, kad būtų kilę rimtų avarijų tarp pėsčiųjų ir dviratininkų.
„Apie uþregistruotus skaudþius nutikimus neteko
girdėti - dviratininkai vaþiuoja saugiai, o pėstieji stengiasi pastebėti
baltąsias linijas. Aiðku, daug patogiau, kai dviratininkams skirtos zonos
iðklotos spalvotomis trinkelėmis“, - sakė Vilniaus policijos Eismo prieþiūros
tarnybos Kelių patrulių rinktinės kuopos vadas Audrius Ðeðkevičius.
„15min“ pasidomėjus, gal Pilies gatvėje apskritai
nereikalingas specialus dviračių takų þenklinimas, nes turistų srautai vargu ar
į tai kreipia dėmesį, paðnekovų nuomonės buvo skirtingos.
Pasak F.Wurfto, jeigu būtų tinkamas apvaþiavimas,
iðvengiant Pilies gatvės, tuomet ja ið viso nereikėtų vaþiuoti. „Daugeliui
dviratininkų geriausia danga - asfaltas, o ne plytomis grįstos gatvės“, -
guodėsi F.Wurftas. V.Cemnolonskis uþtikrino, kad dviračių takas Pilies gatvėje
neiðnyks. „Dviračių eismo schemose tokios galimybės nebuvo, todėl juostos buvo
įrengtos“, - sakė savivaldybės atstovas.
Iðgirdęs pasiūlymą, ar nebūtų visiems geriau, jei
dviratininkai Pilies gatve ne vaþiuotų, o tiesiog nulipę varytųsi savo
transporto priemonę, F.Wurftas prasitarė, jog tai dviratininkams nepriimtina.
|