Treji metai – tiek laiko praëjo nuo Vilniaus savivaldybës
nutarties, jog vilnieèiai nusipelno turëti tarptautinës dviraèiø
trasos „EuroVelo“ atkarpà „EuroVelo 11“, kurià nutiesti buvo
suplanuota per porà metø. Deja, 39 kilometrø ilgio dviraèiø
trasos projekto, kuriam lëðas suteikë Europos Sàjunga,
ágyvendinimas pasirodë esàs kaip iki tol dviratininkø ðturmuoti
takai – sunkus ir duobëtas.
Pirmà kartà trijø daliø projektas uþstrigo dar nebaigus
tiesti pirmosios dalies – 7,7 km ilgio atkarpos, besitæsianèios
nuo Karaliaus Mindaugo tilto iki Verkiø rûmø. Darbø vëlavimas
privertë atsisakyti ES suteiktos paramos, taèiau leido Vilniaus
savivaldybei iðdidþiai pakëlus galvà pareikðti, jog pirmo etapo
statybos darbai bus ágyvendinti savivaldybës lëðomis. Ir ið
tiesø – po keliø mënesiø, beveik prieð metus, ratuoti ir pësti
vilnieèiai buvo pakviesti á dviraèiø trasos pirmosios dalies
atidarymà.
Ávykis dviratininkø bendruomenei buvo dþiugus, nors, kaip
buvo þadëta, net ir ði trasos dalis nebuvo pilnai ágyvendinta –
ties Karaliaus Mindaugo tiltu prasidëjæs kelias baigësi ties
Trinapolio vienuolynu, o þadëtieji Verkiø rûmai liko uþ
siaurutës, vingiuotos Verkiø gatvës atkarpos, kurioje vargiai
iðsitektø du automobiliai. Kelio atkarpa, nuo Trinapolio
vienuolyno iki Verkiø gatvës, kurià supa aplinka, þemëlapyje
savivaldybës paþymëta kaip ypatingai graþi ir vaizdinga, liko be
specialiai atskirto dviraèiø tako.
Galbût ðis buvo suplanuotas ágyvendinti treèiojoje projekto
dalyje, turëjusioje sujungti Verkiø gatvæ su Þaliøjø eþerø
rajonu (nors oficialiai pirmoji „EuroVelo 11“ atkarpa turëjo
siekti Verkiø dvarà)? Kaip ten bebûtø, apie takà dviratininkams
beliko tik pasvajoti, nes prieð metus skelbta darbø pabaigos
data – 2009 metai – jau èia, o pabaigos ir net antros bei
treèios projekto daliø pradþios nematyti.
Rodos, savivaldybë tenorëjo uþdidëti varnelæ „Atlikta“ ðio
projekto eilutëje, nes praëjusiø metø vasarà atidarytos pirmàja
atkarpa „EuroVelo 11“ statybos ir baigësi. Paþadai ðiaurinæ
miesto dalá turëtø sujungti su Trakø Voke – neávykdyti. Ðiandien
dviratininkai turi tenkintis tik pirmàjà trasos dalimi bei
dviraèiø takais, prasidedanèiais niekur ir besibaigianèiais
niekur.
Sakytumët, na ir kas, juk projektai turi „pomëgá“ sustoti
viduryje ágyvendinimo, mes jau prie to pripratæ..? Ið tiesø, ðá
kartà labai gaila. Ir tam yra daugybë prieþasèiø, pradedant ta,
jog „EuroVelo 11“ – tarptautinio dviraèiø trasø tinklo atkarpa,
turinti sujungti Lenkijà su Latvija ir baigiant ta, kad
projektas tikrai puikus ir jo ágyvendinimas pradëtas gana
kokybiðkai –malonu vaþiuoti sutvarkytu, bûtent dviraèiams skirtu
taku.
O kur dar ekologijos, kovos su automobiliø spûstimis, sveikatingumo aspektai..?
Juos Vilniaus savivaldybë tarsi uþmirðo. Ir, atrodo, uþmirðo ne tik juos, bet ir
paþadà 2009 metais baigti ágyvendinti „EuroVelo 11“ projektà.
|